• Print

L’ICO guanya el premi a la millor comunicació al XXXVIè Congrés de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial

Una vintena de professionals de la institució van participar en aquestes jornades celebrades a la ciutat de Burgos i en la que també hi va ser present, en una taula d’experts i una ponència, la directora general de l’ICO, Candela Calle.

23/10/2018 10:10
L’ICO guanya el premi a la millor comunicació al XXXVIè Congrés de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial

Lourdes Pétriz, del Servei de Qualitat i Resultats de l’ICO l’Hospitalet, va ser la premiada com a millor comunicació en el XXXVIè Congrés de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA en castellà) que es va celebrar la setmana passada a la ciutat de Burgos amb la participació de més d’una vintena de professionals de l’ICO. El congrés també va comptar amb la participació de la directora general de l’ICO, Candela Calle, que la van convidar per tal d’encapçalar una trobada d’experts en la que va posar de manifest la rellevància de l’estabilitat en la governança i la gestió, i del lideratge compartit dels professionals com estratègies per a generar una cultura organitzativa sòlida i orientada als bons resultats.

La nodrida participació de professionals de l’ICO al congrés
L’ICO té una àmplia experiència en diferents sistemes de qualitat ja que va néixer entenent que la qualitat, en totes les seves vessants, és un dels seus fonaments com a institució. D’aquí la rellevància de la seva participació en el congrés, que es tradueix amb la participació de més d’una vintena de professionals amb un total de 22 comunicacions.

Comunicacions
-Lourdes Pétriz: ‘Estudio de mortalidad en pacientes con tratamiento sistémico antineoplástico (SACT) en los últimos días de vida’.
-Ma Glòria Torras Boatella: ‘El contrato de gestión como instrumento para canalitzar el plan de calidad’.
-Ana Jiménez Zárate: ‘Estrategia para la mejora de la Seguridad en la administración de opioides: técnica del doble chequeo’.
-Roser Sin: ‘Acciones de mejora derivadas de las rondas de seguridad en hospital de día’.
-Ángela Duran: ‘La consulta telemàtica de hematologia mejora la accesibilidad del paciente a la atención especializada’.
-Raquel Azor: ‘Implantación de un protocolo de indicación de catèter vascular en el paciente oncológico’.
-Àlvar Roselló: ‘Acciones de mejora derivadas del análisis de las encuestas a los pacientes: otra vía útil para mejorar un proceso’.
-Ana Rodríguez: ‘Programa del soporte al doctorado’ - ‘Evaluación de centros sanitarios respecto de un modelo de gestión ética y responsabilidad social’.
-Noemí Durán: ‘Participación de las mujeres en la toma de decisiones’.
-Jaume Molero: Homogeneización del proceso assistencial de oncologia radioteràpica en una institución multicéntrica’.
-Rosa Montoliu: ‘Nivel de intervención diagnostico y terapéutico. Evolución del registro en la historia clínica de pacientes ingresados’-‘Plan estratégico como elemento de mejora de un equipo de atención psicosocial a persones con enfermedades avanzadas’.
-Aranxa Eraso:‘Salud digital: potenciar y garantizar la accesibilkidad al portal de la meva salut en el proceso oncológico’.
-José Luis Pontón: ‘cuadro de mando integral como retorno de información para todos los profesionales’.
-Gala Serrano: ’Evaluación de la implementacion de la valoración multidimensional en un Servicio de Cuidados Paliativos Oncológicos’.
-Ana Sedano: ‘Mejora del modelo de evaluación individual basado en valores como herramienta de valoración y reconocimiento de las personas’.
-Sandra Cabrera: ‘Plan de mejora del descanso y confort en paciente oncohematológico hospitalizado’.
-Ester González:’Diseñando una herramienta integral para el anàlisis y mejora de los procesos’.
-Irene Gil Rubio: ‘Calidad de un informe técnico de fin de tratamiento de radioterapia’
-Glòria Trias: ’Equipo multidisciplinar para la mejora continua de los procesos en un Servicio de Oncología Radioterápica’.

Què és la SECA?
La Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA) va néixer el 1984 amb l’objectiu de difondre i fomentar la millora continua de la qualitat assistencial en l’àmbit sanitari. Els esforços de l’organització van dirigits a tots aquells professionals que tinguin un paper clau en la gestió de la qualitat, des dels mateixos professionals sanitaris fins als polítics i gestors, passant per societats científiques o col·legis i organitzacions de professionals. En aquest context, la reunió d’enguany s’ha centrat en l’evolució i el progrés de la qualitat assistencial i ha servit d’escenari per analitzar i identificar el futur d’una assistència de qualitat i excel·lència.